18-09-12

VIER maakt geslaagd debuut

media_xll_5135112.jpgVlaanderen heeft massaal naar de eerste tv-avond van de nieuwe zender VIER gezapt. 'De Slimste Mens ter Wereld' lokte gemiddeld meer dan 1 miljoen mensen. 'De Kruitfabriek' moest het stellen met iets minder dan de helft.

 

De kijkers hebben hun weg gevonden naar VIER, de opvolger van VT4. 'De Kruitfabriek' haalde gemiddeld 497.501 kijkers en naar 'De Slimste Mens ter Wereld' keken gemiddeld 1.003.766 mensen. Tussen 17 en 24 uur bereikte VIER in totaal 2,4 miljoen mensen. Dat blijkt uit de kijkcijfers van maandagavond.

Maandagavond veranderde het Vlaamse medialandschap met de komst van VIER, de commerciële zender die in handen is van De Vijver Media, ook eigenaar van het productiehuis Woestijnvis. Een rist nieuwe en bekende Woestijnvis-programma's werden voor de eerste keer op de kijker losgelaten. De start van VIER werd door 280.278 kijkers gevolgd, met een piek van 392.019. Van die 280.278 kijkers keken er 273.753 live. De eerste aflevering van de actuashow 'De Kruitfabriek' haalde gemiddeld 497.501 kijkers (479.858 live kijkers), met een piek van 840.758. Naar 'De Slimste Mens ter Wereld' keken gemiddeld 1.003.766 mensen (944.876 live), met een piek van 1.246.437. 'In Godsnaam' haalde 389.167 kijkers (376.583 live), met een piek van 470.043 kijkers.

De commentaren zijn gesloten.