08-06-12

Ook Lieven Scheire in dagelijkse actuashow op vernieuwde vt4

201206071119-1_ook-lieven-scheire-in-actuaprogramma-vernieuwd-vt4.jpgTelevisiemaker en komiek Lieven Scheire zal meewerken aan de nieuwe dagelijkse actuashow van Tom Lenaerts op het nieuwe VT4. Eerder raakte al bekend dat ook Christophe Deborsu, Sofie Lemaire en Gilles De Coster te zien zullen zijn in het programma.

"Ik heb al in vele hoekjes van het tv-landschap mogen spelen: ik heb fictie gemaakt, in De Laatste Show gezeten, een panelprogramma gepresenteerd,... Dit is weer een totaal nieuwe arena, en ik heb er bijzonder veel zin in. Voor mij mag het overigens even goed over Europese politiek of over sport gaan als over wetenschap" aldus Lieven Scheire.

De actuashow van en met Tom Lenaerts wordt vanaf dit najaar elke werkdag rechtstreeks uitgezonden vanuit een voormalige kruitfabriek in Vilvoorde. Die wordt op dit moment nog gescheiden van het Woestijnvishoofdkwartier door de Zenne, maar een brug over de Zenne moet letterlijk en figuurlijk voor een verbinding tussen Woestijnvis en het nieuwe programma zorgen.

Omdat het gebouw op dit moment nog helemaal niet ‘uitzendklaar' is, wordt de komende maanden hard gewerkt om het geheel te renoveren en om te bouwen tot televisiestudio. De renovatie van De Kruitfabriek kadert binnen een stadsvernieuwingsproject van de stad Vilvoorde.

Olivier Goris, creatief directeur bij Woestijnvis: "Je kunt vanuit De Kruitfabriek letterlijk binnenkijken bij Woestijnvis. Het programma gaat elke dag live op antenne en het was voor ons erg belangrijk om een locatie te vinden dichtbij Woestijnvis, zodat de ploeg tot op het laatste nippertje kan sleutelen aan elke uitzending. We zijn erg blij met De Kruitfabriek, perfect gelegen en bovendien is het geen steriele tv-studio maar een gebouw met karakter."

De commentaren zijn gesloten.