15-04-11

'VT4 misbruikte goede naam van VTM'

Het zit er bovenarms op tussen vtm en VT4. Gisteren schreven we al dat VT4 gerechtelijke stappen gaat ondernemen tegen VTM omdat 'Het Nieuws' zonder toestemming beelden uit het interview met Vangheluwe Eric Goens.jpgovernam. Maar blijkbaar zit er nog meer achter deze grote mediarel...

Eric Goens, directeur informatie bij vtm, is op zijn beurt verontwaardigd over de manier van werken van de 'Vlaanderen Vandaag'-ploeg. 'Zij hebben via European News Exchange een satellietwagen en twee cameraploegen besteld. De commerciële zender M6 zou die leveren. Het belde ons (vtm) gisterenmorgen op om te vragen waar het de satellietwagen en die twee cameraploegen moest sturen. M6 was razend toen het erachter kwam dat het niet om ons ging, maar dat VT4 onze naam valselijk had gebruikt.', aldus Eric Goens in De Standaard.

Dit verklaart ook waarom vtm eveneens een journalist ter plekke had. Na het telefoontje met M6 stuurde 'Het Nieuws' meteen een journalist naar de Loirestreek. Aan de hand van een tip vond hij het hotel waar VT4 het interview met Vangheluwe ging afnemen. Vtm ontdekte trouwens ook dat er bij het bisdom van Brugge al weken een interviewaanvraag op naam van de zender terwijl vtm van niets wist.

Bij VT4 vinden ze al die beschuldigingen onzin, maar wil men verder niet reageren. Christophe Demasure, hoofdredacteur nieuws en sport: 'Vangheluwe wist perfect dat het interview op VT4 zou worden uitgezonden. Hij wist dat het groot nieuws zou zijn, of het nu op een kleinere zender uitgezonden werd of niet'...

De commentaren zijn gesloten.